Colloquium 'Leiderschap in de culturele sector en het managen van creativiteit'
Dit is een gearchiveerd bericht
12.02.2015
Op 30 maart 2015 organiseert het Bilsen Fonds voor Cultuurmanagement een colloquium met als thema 'Leiderschap in de culturele sector en het managen van creativiteit'. De volgende vragen zullen hierbij aan bod komen: hoe stuur je creativiteit en talent aan? Hoe vrijwaar en stimuleer je de creativiteit binnen de huidige financiƫle beperkingen? En bij uitbreiding, hoe ga je om met onzekerheid en onvoorspelbaarheid?In de ochtend komt een aantal academici aan het woord die zich gespecialiseerd hebben in 'leiderschap'. Koen Marichal leidt het competence center 'The Future Leadership Initiative' aan de Antwerp Management School en zal de nieuwste inzichten omtrent leiderschap delen. Sue Kay (Universiteit Exeter, Centrum voor leiderschapsstudies) zal focussen op het management en leiderschap van kleine culturele organisaties. Dr. Johan Kolsteeg (HKU) focust in zijn recent behaalde proefschrift op de vraag hoe economische en creatieve afwegingen de strategie van culturele en creatieve ondernemers bepalen en Dirk De Corte (UA) zal vanuit zijn expertise en ervaring als consultant zijn visie geven over situationeel leiderschap.In de namiddag komt een rijke waaier van praktijkvoorbeelden aan bod, zowel uit de creatieve industrie als uit de kunstensector en zelfs uit de sportwereld. Op het einde van de middag reikt minister Sven Gatz de Prijs van de Vlaamse Gemeenschap voor Cultureel Ondernemerschap uit. Het Bilsen Fonds bekroont ook een ongepubliceerd onderzoek over cultuurmanagement met de scriptieprijs cultuurmanagement.
Praktisch:
30 maart 2015, Universiteit Antwerpen, Prinsstraat 13-2000 Antwerpen
Aanmelden voor deelname is verplicht via de website
Deelname in kosten voor lunch en boek (25 euro)
Meer informatie: website Bilsen Fonds voor Cultuurmanagement
Verwante items in de databank
Organisaties: | Universiteit Antwerpen (muziekhogeschool / universitaire opleiding) |
---|
Trefwoorden: cultuurmanagement