Embracing BrusselsArt and Culture in the Court City, 1600-1800

Type:boek
Auteur(s):Katlijne Van der Stighelen, Leen Kelchtermans, Koenraad Brosens
Uitgever:Brepols & Publishers
Plaats van uitgave:Turnhout
Datum van uitgave:06.2013
Aantal pagina's:277
Raadpleegbaar:in Muziekcentrum Vlaanderen (op afspraak)
ISBN:978-2-503-54228-7
Genre(s):oude muziek, barok
Taal:Engels

Info

Inclusief cd "'k Ben getrouwt met een quay griet" door Ensemble Canamella.

It would appear that 'Flemish Baroque' has come to be regarded as synonymous with 'Antwerp Baroque'. The aim of this publication on art and art production in Brussels in the period 1600-1800 is to reconsider the art-historical position of Brussels as a major hub of activity and place of residence for courtiers and artists alike. Attention will focus on matters as diverse as literature, music, housing, and the guild system, besides which aspects of the art trade, style differentiation and case studies relating to individual artists will be discussed. In the seventeenth and early eighteenth centuries, the Habsburg Court was viewed as the supreme creative centre, where systems of symbols were forged and propagated that were designed to display both the artist's craftsmanship and the ruler's piety.

Verwante items in de databank

Releases:Ik ben getrouwd met een kwaaie Griet

Trefwoorden:

Uiteraard is het mogelijk dat de informatie op deze pagina voor verbetering vatbaar is. Laat ons via onderstaand formuliertje weten welke gegevens volgens jou moeten worden aangepast; Elke suggestie en opmerking wordt gelezen en we houden (in de mate van het mogelijke) rekening met de feedback die ons wordt opgestuurd.

Je e-mail

De informatie