Participatie in Vlaanderen 1Basisgegevens van de Participatiesurvey 2009

Type:studie/rapport
Auteur(s):Hans Waege, John Lievens
Uitgever:Acco uitgeverij
Plaats van uitgave:Leuven
Datum van uitgave:09.02.2011
Aantal pagina's:292
Raadpleegbaar:in Muziekcentrum Vlaanderen (op afspraak)
Plaatsingsnummer:804
Genre(s):Dance & Electronica, Chanson & Nederlandstalige pop, Folk, Jazz, Pop / Rock, Rock / Alternative, Klassiek, Populair / Varieté, Blues & Roots, Wereldmuziek
Taal:Nederlands

Info

Dit boek verzamelt basisgegevens over het meetinstrument en het eerste cijfermateriaal van de 'Participatiesurvey 2009', over het gedrag en de attitudes van de Vlamingen. De onderzoekers voerden een representatieve steekproef bij 3.114 Vlamingen op basis van vragen als: Hoe staat het met de participatie? Wie participeert en wie niet? Waarom participeren bepaalde groepen meer of minder dan andere? Welke participatiepatronen bestaan er en hoe sporen die met leefstijlen? Met
welke verwachtingen en motieven wordt geparticipeerd? Hoe hangt participatie samen met maatschappelijke oriëntatie? In welke sociale context wordt geparticipeerd? Hoe staat het met de participatie aan lokale voorzieningen? Hoe is de participatie in de voorbije vijf jaren geëvolueerd?
In deel 2 worden de cijfers verder geanalyseerd.

Verwante items in de databank

Nieuws:Nieuwe webtool Participatiesurvey 2009 (27.05.2011)
Studie over Vlaams participatiegedrag (10.02.2011)
Persknipsels/Artikels:
(Wat is dit?)
De mensen willen meer cultuur, wat met de politici? (14.02.2011)
Kunst maakt mensen gelukkig (12.02.2011)
Goesting is de beste saus (11.02.2011)
Cultuur is de Vlaming veel (geld) waard (10.02.2011)
Drempel voor cultuur blijft even hoog (10.02.2011)
Cultuur op het net vliegt vooruit (10.02.2011)
Een ticket voor ieders beurs (09.02.2011)
Documenten:Participatie in Vlaanderen 2 (studie/rapport)

Trefwoorden: ,

Uiteraard is het mogelijk dat de informatie op deze pagina voor verbetering vatbaar is. Laat ons via onderstaand formuliertje weten welke gegevens volgens jou moeten worden aangepast; Elke suggestie en opmerking wordt gelezen en we houden (in de mate van het mogelijke) rekening met de feedback die ons wordt opgestuurd.

Je e-mail

De informatie