Vi.be: don’t believe the hype!De invloed van Web 2.0 op de promotie en distributie van (Belgische) muziek
Type: | eindverhandeling |
---|---|
Auteur(s): | Tom Tilley |
Uitgever: | Universiteit Gent (Vakgroep kunst-, muziek- en theaterwetenschappen) |
Plaats van uitgave: | Gent |
Datum van uitgave: | 2010 |
Aantal pagina's: | 71 |
Raadpleegbaar: | Vi.be: don’t believe the hype! (download) |
Plaatsingsnummer: | 1753 |
Taal: | Nederlands |
Preview
Info
In deze verhandeling gaat de auteur op zoek naar de mogelijkheden die Web 2.0 biedt op het vlak van muziekpromotie. Hij wil achterhalen wat de gebruikte infrastructuur is van sociaalnetwerksites draaiend rond artiestenprofielen. Het eerste deel bestaat uit een literatuuroverzicht van dit thema. In dit literatuuroverzicht worden enkele theoretische concepten uitgelegd en wordt de lezer ingeleid in de bestaande technologieën en mogelijkheden op vlak van navigatie, classificatie en promotie. Verder wordt de huidige toestand van de muziekindustrie en de uitdagingen die de komst van internet met zich meebracht besproken. Het tweede deel bestaat uit een gebruikersgericht onderzoek rond de netwerksite www.vi.be. Hier probeert de auteur de ervaringen en attitudes van de gebruiker te plaatsen tegenover de opzet van de beheerders van de site en te kaderen in een ruimere, internationale achtergrond.
(Eindverhandeling ingediend tot het behalen van de graad van master in de communicatiewetenschappen; promotor: Prof. Dr. Steve Paulussen)
Verwante items in de databank
Organisaties: | Poppunt (ondersteunende organisatie) |
---|
Trefwoorden: e-cultuur en internet, promotie