Cultuur met een kleine C
Type: | boek |
---|---|
Auteur(s): | Gust De Meyer |
Uitgever: | Acco uitgeverij |
Plaats van uitgave: | Leuven |
Datum van uitgave: | 2004 |
Aantal pagina's: | 351 |
Raadpleegbaar: | in Muziekcentrum Vlaanderen (op afspraak) |
Plaatsingsnummer: | 1206 |
ISBN: | 90 334 5662 1 |
Taal: | Nederlands |
Info
Dit boek is een zeer grondige herwerking van het in 1995 verschenen boek 'Populaire cultuur', waarin de wetenschappelijke theorievorming over populaire cultuur centraal stond. Dat blijft ook het opzet van dit boek: een analyse bieden van hoe veelal elitaire intellectuelen hebben nagedacht over cultuur zonder hoofdletter of cultuur met een kleine c.
Ter illustratie van de manier waarop populaire cultuur wel degelijk zinvol bestudeerd kan worden, zijn in dit boek nog niet eerder gepubliceerde teksten opgenomen over jeugdculturen, toerisme, BV's, sterren in reclame voor zeepproduct, en tuinkabouters.
Trefwoorden: cultuurbeleid