Cultuur met een kleine C

Type:boek
Auteur(s):Gust De Meyer
Uitgever:Acco uitgeverij
Plaats van uitgave:Leuven
Datum van uitgave:2004
Aantal pagina's:351
Raadpleegbaar:in Muziekcentrum Vlaanderen (op afspraak)
Plaatsingsnummer:1206
ISBN:90 334 5662 1
Taal:Nederlands

Info

Dit boek is een zeer grondige herwerking van het in 1995 verschenen boek 'Populaire cultuur', waarin de wetenschappelijke theorievorming over populaire cultuur centraal stond. Dat blijft ook het opzet van dit boek: een analyse bieden van hoe veelal elitaire intellectuelen hebben nagedacht over cultuur zonder hoofdletter of cultuur met een kleine c.
Ter illustratie van de manier waarop populaire cultuur wel degelijk zinvol bestudeerd kan worden, zijn in dit boek nog niet eerder gepubliceerde teksten opgenomen over jeugdculturen, toerisme, BV's, sterren in reclame voor zeepproduct, en tuinkabouters.

Trefwoorden:

Uiteraard is het mogelijk dat de informatie op deze pagina voor verbetering vatbaar is. Laat ons via onderstaand formuliertje weten welke gegevens volgens jou moeten worden aangepast; Elke suggestie en opmerking wordt gelezen en we houden (in de mate van het mogelijke) rekening met de feedback die ons wordt opgestuurd.

Je e-mail

De informatie