Zaken voor de kunstOnderzoek naar de mechanismen en processen van bedrijfssponsoring binnen de muziek en podiumkunsten in Vlaanderen anno 2003
Type: | studie/rapport |
---|---|
Auteur(s): | Katia Segers, Bram Lievens |
Uitgever: | Vrije Universiteit Brussel |
Plaats van uitgave: | Brussel |
Datum van uitgave: | 2004 |
Aantal pagina's: | 218 |
Raadpleegbaar: | in Muziekcentrum Vlaanderen (op afspraak) |
Plaatsingsnummer: | 520 |
Taal: | Nederlands |
Info
Uitvoerig onderzoek naar de stand van zaken van kunstsponsoring in Vlaanderen. Definitie van sponsoring, organisatie en implementatie van sponsoring, sponsorwerving. Situatie in de podiumkunsten en de muzieksector. De betekenis van sponsoring voor het bedrijf. Het onderzoek bevat casestudy's en een overzicht van organisaties die zich met sponsoring bezighouden.
Trefwoorden: cultureel ondernemerschap, creatieve industrie, cultuurbeleid, subsidies/fondsen, sponsoring, cultuurmanagement