Louis Neefs 80
Track-info
1-1. | (Mijn vriend) Benjamin |
1-2. | Margrietje |
1-3. | Laat ons een bloem |
1-4. | Jennifer Jennings |
1-5. | Iris (Eurovisie Songfestival 1968 Athene) |
1-6. | Oh oh ik heb zorgen |
1-7. | Sixteen Tons |
1-8. | 't Heukske |
1-9. | De poppenstoet |
1-10. | 'k zag twee beren |
1-11. | Hé lieve mensen |
1-12. | Mijn dorpje in de Kempen |
1-13. | Ein kleines kompliment |
1-14. | Aan de Amsterdamse grachten |
1-15. | De lichtjes van de Schelde |
1-16. | Wat een leven |
1-17. | Omdat ik van je hou |
1-18. | Susanina |
2-1. | Martine |
2-2. | Aan het strand van Oostende |
2-3. | Annelies uit Sas van Gent |
2-4. | Zondagmiddag Lilian |
2-5. | 't Winkeltje |
2-6. | We zullen wel zien |
2-7. | Zomerzon en zee |
2-8. | Welkom thuis |
2-9. | Ik kan je niet vergeten |
2-10. | Kinderen |
2-11. | De duivels van Loudun |
2-12. | Atahualpa |
2-13. | M'n dorp (Gierle) in de Kempen |
2-14. | Ik kan nooit zonder jou |
2-15. | Vaarwel |
2-16. | Toch ben je oma |
2-17. | Mechelen |
2-18. | Carolientje |
Perscommentaren
"Het boekje bevat ook tientallen zeldzame foto’s, maar het belangrijkst zijn natuurlijk de twee cd’s met in totaal 36 pareltjes uit de carrière van Neefs. Voor wie het repertoire van Neefs niet zo goed kent, zullen een aantal onbekende nummers als De Duivels van Loudun of Mechelen een fijne verrassing zijn, maar de compilatie bevat uiteraard ook verschillende klassiekers" (...) "De doorleefde bariton van Louis Neefs gaf al die nummers dat tikkeltje extra, waardoor ze ook vandaag nog altijd tijdloos klinken." (****)
Jan Ruysbergh, Het Nieuwsblad, 04.09.2017, p.20
"Louis Neefs zou dit jaar tachtig zijn geworden. De diepe bariton van de zanger blijft indruk maken." (...) "Vooral als crooner blijft Neefs indrukwekkend. Zijn stem werd al snel hét instrument waaraan songschrijvers hun beste werk ophingen." (...) "Ook de smaakvolle arrangementen vormen blijvend bewijs dat deze onsterfelijke zanger zich met de beste medewerkers wist te omringen." (****)
Stef Vanwoensel, Gazet Van Antwerpen, 09.09.2017, p.50