The shipRemastered + Bonus tracks

Type:album
Formaat:CD
Uitvoerder(s):Luc Van Acker
Label(s):EMI Music Belgium
Label code:5099932721522
Releasedatum:01.2012
Aanwezig in Muziekcentrumja
Genre(s):Pop / Rock, Rock / Alternative
Taal:Engels

Track-info

1.The ship
2.Rain
3.Zanna
4.Heart and soul
5.Feels like love
6.Wild and angry
7.Keep talking
8.Wild life
9.The fear in my heart
10.Jump and shout
11.Climbing the mountain
12.Selah Sue & Tom Barman vs. The Subs - Zanna
13.Sweet coffee - Zanna
14.Bristol Blonde - Zanna
15.Luc Van Acker, Koen Deca - Zanna
16.Zanna (Technotronic remix)
17.Zanna (Diskow Delektrow remix)
18.Alex Callier - Rain
19.The Antler King - The ship
20.Frank Duchêne, Johannes Verschaeve - Wild life

Perscommentaren

"De plaat heeft weinig aan kracht ingeboet, misschien omdat The ship aansluit bij de postpunk van de jaren 1980, die het voorbije decennium door zoveel bands als blauwdruk werd gebruikt. Bovendien enten heel wat recente electrogroepen hun sound op de hoekige, blanke funkrock die van The ship zo'n boeiende plaat maakt." (...) een sound die vandaag herinneringen oproept aan de beste bands uit die tijd zoals Magazine, Talking Heads, Japan en A Certain Ratio. 'Zanna', met de zangeres Anna Domino, schittert hier als onverwoestbare belpopclassic. De geremasterde versies laten deze nummers geraffineerder klinken: dit is meer pop dan punk. De extraatjes zijn covers en remixen van 'Zanna' door onder meer Selah Sue/Tom Barman/The Subs (voor Stubru's Music for Life) en door Technotronic. The Antler King steekt de titeltrack in een bezwerend bluesrockjasje. Mooie heruitgave." (****)
Sasha Van der Speeten, De Standaard, p.c19 (21.01.2012)

"De cd heeft de tijd tamelijk goed doorstaan, en 'Zanna' blijft een wereldnummer. Om dat te beklemtonen werden er als bonus nieuwe versies van die classic opgenomen door ondermeer Technotronic, Sweet Coffee, Selah Sue en Tom Barman. Een vaderlandse popclassic."
Bart Steenhaut, De Morgen/DM Magazine, p.43 (21.01.2012)

(...) "muzikaal valt er heel wat te beleven. Funky baslijnen, robotische Afroritmes, hoekige postpunkgitaren en links en rechts een scheut elektronica: Van Acker bouwt er haast zonder uitzondering poppy songs mee. Sure , de invloed van Talking Heads is bijna zintuiglijk waarneembaar - Wild Life! Heart And Soul! - en evenmin is het verboden om af en toe aan de Berlijnse trilogie van David Bowie te denken - Rain! The Fear In My Heart! - maar The Ship is evengoed verwant aan de postpunkgeneratie van pakweg Magazine en Killing Joke. En hadden we al gezegd dat ook de interplanetaire meezinger Zanna op The Ship staat?" (...) "Bijna dertig jaar en een prachtige Belpop -docu later is The Ship niets minder dan cultureel erfgoed en Luc Van Acker een instituut - al hoort hij er volgens sommigen in één thuis. In schrille tegenstelling tot sommige cruiseboten vertoont The Ship anno 2012 nog steeds geen noemenswaardige mankementen en is het al zeker niet vastgelopen op de klippen van de tijd. Dus: vada a bordo, cazzo!" (***)
Vincent Byloo, Focus Knack, p.45 (08.02.2012)