Masterclass Festival & Event Management met Paul Gudgin

Dit is een gearchiveerd bericht

10.02.2015

Het CBE (Centrum Bijscholing in Eventorganisatie) en het studiegebied handelswetenschappen en bedrijfskunde van VIVES, campus Kortrijk, zijn erin geslaagd Paul Gudgin (Edinburgh Fringe Festival, London Festival) te strikken. Op 16 en 17 maart komt hij naar België om een masterclass over festival- en eventmanagement te geven.De masterclass omvat een brede waaier aan aspecten die aan bod komen bij de creatie, het management, de ontwikkeling en de productie van grote publieke festivals enevenementen:

-       strategie: planning & operations;
-       programmatie;
-       marketing;
-       partnerships;
-       fundraising;
-       communicatie, media en PR…

De cursus is gericht aan festival- en eventprofessionals in de breedste zin van het woord: directeurs, programmatoren bij culturele infrastructuur, van festivals, van publieke evenementen, citymarketeers, beleidsmedewerkers in toerisme, leisure, economische ontwikkeling, cultuurfunctionarissen…

Concreet
Wanneer: 16 - 17 maart  2015 (10u – 16u30)

Waar: VIVES - HWB Kortrijk, Doorniksesteenstraat 145,                             8500 KORTRIJK

Kostprijs:  € 400, early bird € 350 (voor 6 maart 2015), € 215 voor 1 dag

Inschrijven:   Via deze link op de Eventbrite website: http://goo.gl/dVXqci

Meer info:   festival.management.masterclass@gmail.com

https://www.vives.be/evenementen/festival-en-eventmanagementmasterclass

Programma
(wordt in het Engels gegeven)

Dag 1
Festivals and Great Festival Destinations: Hoe werkt de ideale festival destination? Hoe kun je je eigen festival context en omgeving optimaal inzetten?

People and Partnerships: Hoe verzorgt een effectieve festivalorganisatie de relatie met stakeholders en de samenwerkingpartners? Hoe manage je je eigen team?

Programming: DE sleutel tot succes bij elk festival is de sterkte van het programma. Hoe pak je dat aan?

Sponsorship and Fundraising: Hoe benader je sponsors? Welke alternatieven bestaan er om extra middelen te genereren? 

Festivals, Tourism and Destination Branding: Hoe speelt een festival in op de profilering van een stad?

Day 2
Festival Marketing: Je krijgt hier een aantal voorbeelden van succesvolle marketingstrategieën van toonaangevende festivals.

Venues and Festival Infrastructure: Hoe kun je je infrastructuur optimaal inzetten voor je festival?

Working with the Media: Hoe krijg je optimale media-aandacht?

Festivals - Impact and Evaluation: Hoe kan je festival een optimale economische, sociale en culturele impact teweegbrengen?  Hoe kun je dit meten?

Paul Gudgin heeft zo’n 20 jaar ervaring in festival en event management, waaronder 8 jaar als directeur van ’s werelds grootste kunstenfestival Edinburgh Festival Fringe en recent ook voor het City of London Festival. Verder is hij verbonden als professor in festival en eventmanagement aan de Leeds Metropolitan University en als consultant aan het FEI (Festival en Events International) die advies en consultancy verzorgt voor gerenommeerde festivals over de hele wereld. 

Trefwoorden:

Terug Meer nieuws