Reflectiedocument rond uitdagingen creatieve content in Europese digitale markt

Dit is een gearchiveerd bericht

19.11.2009

De Europese Commissie publiceerde recent een interessante discussienota over de uitdagingen rond het creëren van een Europese digitale interne markt voor creatieve content zoals boeken, muziek, films of video games. Rond het thema wordt ook een publieke consultatie georganiseerd. Organisaties die wensen te reageren op het document kunnen dat nog tot 5 januari 2010.

Volgens studies van de Commissie kan een echte interne markt zonder grenzen voor creatieve online content de verkoopsinkomsten verviervoudigen als er duidelijke en consumentvriendelijke maatregelen worden genomen door de industrie en de overheid:

The digital availability of content thus presents great opportunities for Europe, but also a number of challenges. First of all, regulatory and territorial obstacles still stand in the way of digital distribution of cultural products and services and can impede creativity and innovation. In addition, illegal downloads on a large scale can jeopardize the development of an economically viable Single Market for digital content; there needs to be much more encouragement for legal cross-border offers. Against this background, the reflection paper – drafted jointly by the services of Commissioners Reding and McCreevy – outlines current challenges for three groups of stakeholders – rightholders, consumers and commercial users – and invites everybody interested to participate in a broad debate about the possible European responses to them.

Download: Creative content in a European digital single market: challenges for the future

Voor meer info en reacties op het document: ec.europa.eu

Verwante items in de databank

Documenten:Creative content in a European digital single market: challenges for the future (studie/rapport)

Trefwoorden: , , ,

Terug Meer nieuws