Vi.be: don’t believe the hype!De invloed van Web 2.0 op de promotie en distributie van (Belgische) muziek

Type:eindverhandeling
Auteur(s):Tom Tilley
Uitgever:Universiteit Gent (Vakgroep kunst-, muziek- en theaterwetenschappen)
Plaats van uitgave:Gent
Datum van uitgave:2010
Aantal pagina's:71
Raadpleegbaar:Vi.be: don’t believe the hype! (download)
Plaatsingsnummer:1753
Taal:Nederlands

Preview

Info

In deze verhandeling gaat de auteur op zoek naar de mogelijkheden die Web 2.0 biedt op het vlak van muziekpromotie. Hij wil achterhalen wat de gebruikte infrastructuur is van sociaalnetwerksites draaiend rond artiestenprofielen. Het eerste deel bestaat uit een literatuuroverzicht van dit thema. In dit literatuuroverzicht worden enkele theoretische concepten uitgelegd en wordt de lezer ingeleid in de bestaande technologieën en mogelijkheden op vlak van navigatie, classificatie en promotie. Verder wordt de huidige toestand van de muziekindustrie en de uitdagingen die de komst van internet met zich meebracht besproken. Het tweede deel bestaat uit een gebruikersgericht onderzoek rond de netwerksite www.vi.be. Hier probeert de auteur de ervaringen en attitudes van de gebruiker te plaatsen tegenover de opzet van de beheerders van de site en te kaderen in een ruimere, internationale achtergrond.

(Eindverhandeling ingediend tot het behalen van de graad van master in de communicatiewetenschappen; promotor: Prof. Dr. Steve Paulussen)

Verwante items in de databank

Organisaties:Poppunt (ondersteunende organisatie)

Trefwoorden: ,

Uiteraard is het mogelijk dat de informatie op deze pagina voor verbetering vatbaar is. Laat ons via onderstaand formuliertje weten welke gegevens volgens jou moeten worden aangepast; Elke suggestie en opmerking wordt gelezen en we houden (in de mate van het mogelijke) rekening met de feedback die ons wordt opgestuurd.

Je e-mail

De informatie