The mind of man

Type:album
Formaat:CD
Uitvoerder(s):Amoy Fanray
Label(s):SoundCab
Label code:2013-01LP
Distributeur:Rough Trade Belgium
Releasedatum:09.11.2013
Aanwezig in Muziekcentrumja
Genre(s):Pop / Rock
Taal:Engels

Track-info

1.Trust
2.Completely forgotten
3.Castle
4.Mesmerized
5.A day like this
6.Extras
7.It doesn't matter
8.The good goodbye
9.Seaside
10.Undercover

Perscommentaren

"Il y a du Stuart Staples (Tindersticks) dans la voix du chanteur Jorn Broekaert d'Amoy Fanray, groupe ouest-flandrien dont voilà le premier disque. Pas seulement le ton fissuré mais aussi la même densité émotionnelle qui borde les dix chansons, et les emporte dans des zones chaudes et marines, salées par des textes sans esbroufe, y compris sur les chemins archi-rabattus de l'amour." (...) "Le tout donne l'un des beaux disques belges de 2013." (8/10)
Ph.C., Focus Vif, 22.11.2013, p.39

"[een] bijzonder mooie plaat. Elk van de tien songs is tot in de puntjes uitgewerkt en op die manier krijg je hier als luisteraar heel veel fraais te verwerken." (...) "Deze band kan ronduit romantisch zijn, maar wordt nergens melig, ze spelen fragiele maar allerminst oppervlakkige liedjes over thema's die nogal universeel zijn en die eigenlijk allemaal te herleiden zijn tot dat Ene Grote Thema: de Liefde." (...) "Het is de donkere tijd van het jaar en een gedeelte van de ideale soundtrack daarbij komt deze keer uit eigen regio. Geniet er van en ga in bad of in bed met Amoy Fanray!"
Dani Heyvaert, Rootstime.be

"Sfeer en verfijning. Het Oost-Vlaamse viertal Amoy Fanray puurt er samen met producer Frederik Dejongh (Jerboa) een huisstijl uit. Extra meerwaarde is er dankzij de mastering van Greg Calbi (zie ook Bon Iver, The National) maar het is in de eerste plaats de klankleur van Jørn Broekaert - vaak perfect balancerend tussen Stuart Staples van Tindersticks en Matt Berninger van The National (check opener ‘Trust’) - die tekenend is voor de identiteit van de groep. Het stemtimbre, een belangrijke troef op het debuutalbum van Among Fanray, is helaas soms ook het zwakke punt: wanneer de geloofwaardige vocale subtiliteit overhelt naar te tranerige mainstream-pathetiek (genre Savalas en Stash) haakt (bvm) wat af."
Bram Vermeersch, RifRaf #251, december 2013, p.20