Hoera voor de Eleboe

Type:album
Formaat:CD
Uitvoerder(s):Senne Guns
Label(s):Zealrecords, Ziel
Label code:zielcdee 001
Releasedatum:14.03.2011
Aanwezig in Muziekcentrumja
Genre(s):nederlandstalige pop
Taal:Nederlands

Track-info

1.De goudvis
2.De Eleboe
3.Studio Carrousel
4.Helder
5.Zovele mooie vrouwen
6.De dag walst
7.De nagelstudio
8.Rosalie
9.In Milaan
10.Blijven dansen

Perscommentaren

"Hoera voor de Eleboe houdt het midden tussen Spinvis en Flaming Lips: speels en prettig gestoord, maar altijd met het oog op een goeie melodie. Er wordt gewerkt met analoge synthesizers, piepende blieps en vervormde stemmen, en op gezette tijdstippen worden het geheel bestrooid met een mespuntje postrock. Ook tekstueel zit er links en rechts een schroef los, maar dat is we hebben het tenslotte over popmuziek een pluspunt." (...) "Guns [toont] zich op de koop toe een begaafd observator, iemand die de kunst verstaat om met een paar eenvoudige zinnen een hele wereld op te roepen." (...) "Een aanwinst!" (****)
Bart Steenhaut, De Morgen, p.48 (12.03.2011)

"Op hun debuut 'Hoera voor de eleboe' laat het Gentse kwintet spacy pop horen - nu eens uitbundig, dan weer ingehouden - die het midden houdt tussen The Flaming Lips en Grandaddy. 't Is een verademing dat eindelijk nog eens een nieuwe artiest zich van het Algemeen Nederlands bedient in plaats van één of ander dialect. Knappe teksten ook, variërend van intimistisch ('De dag walst' of 'De goudvis') tot dadaïstisch ('Zoveel mooie vrouwen', de meezinger 'In Milaan' of 'De eleboe', over het fictieve beest in de titel). Ook al struikelen de vijf in hun enthousiasme soms nog over hun eigen voeten: hoera voor Senne Guns!" (***)
Christophe Verbiest, Humo #3692, p.165 (07.06.2011)

"Songs als 'In Milaan' en 'Zovele Mooie Vrouwen' belichten de Raymond van het Groenewoud-kant van Senne Guns, 'Rosalie' is Eels met een rijk, openbloeiend progpop-arrangement en het overgrote deel van de plaat heeft raakvlakken met Spinvis en Tom Pintens. Kleinkunst? In geen geval. Nederlandstalige indie pop met een verdraaid kantje en geloofwaardige teksten."
(bvm), RifRaf #223, p.17 (maart 2011)